Hallo allemaal. Ik ben van enthousiast over en houden van mijn Armada overgegaan op absoluut spijt van mijn aankoop. Dit komt grotendeels door wat ik vrees dat een slechte transmissie kan zijn die gerepareerd moet worden... maar ik ben nog niet 100% zeker. Als iemand van jullie soortgelijke problemen heeft gehad - en wat je hebt gedaan om ze op te lossen - zou ik het zeer op prijs stellen.
Ik zal proberen dit zo kort mogelijk te houden:
Kocht begin november een gebruikte 2017 Armada Platinum met 97.000 mijl. Ik was een beetje angstig over de kilometerstand, maar hij had een schone carfax van 1 eigenaar en leek zeer goed onderhouden te zijn, dus ik dacht dat als hij me een paar jaar geen grote problemen zou geven, het een koopje zou zijn voor de prijs.
Een paar weken verder en mijn vrouw en ik beseffen dat we allebei vreemd gedrag van de transmissie opmerken tijdens het rijden met de auto. Ik weet niet zeker of ik het zou omschrijven als "slippen", meer als aarzelend en onregelmatig schakelen (of misschien ben ik een idioot en is dat precies wat slippen is). Dit gebeurt soms bij lage snelheden (maar misschien voelt het gewoon traag aan omdat het zo'n groot voertuig is?), maar vooral gebeurt het in het 45-55 mph bereik. Eén keer was het zo erg dat ik het pedaal bijna letterlijk helemaal naar de vloer moest duwen om de auto boven de 45 mph te krijgen. We hebben gemerkt dat als je soepel en ononderbroken accelereert, er meestal geen problemen zijn. De problemen beginnen op te duiken wanneer je je voet van het gaspedaal haalt om uit te rollen - dan begint het schakelen een beetje verward aan te voelen, waarbij de RPM-naald soms zelfs op en neer springt alsof de transmissie niet kan beslissen of hij wel of niet moet schakelen. Mijn vrouw beweert dat haar oude V6 Altima dit "de hele tijd" deed en dat ze denkt dat het normaal is voor Nissans, maar ik ben er 99% zeker van dat het niet zo is (vooral gezien het geen CVT is).
Dus hier wordt het interessant... Ik breng hem naar een lokale monteur (ik haat de Nissan-dealer waar ik hem vandaan heb... "waarom in godsnaam heb je hem dan daar gekocht", ja, ja, dat weet ik...) en hij informeert me dat mijn Armada gloednieuwe transmissievloeistof heeft... geweldig! Dus iemand (ofwel de dealer of de vorige eigenaar) heeft duidelijk problemen met de transmissie opgemerkt... dus de vraag is: hebben ze de vloeistof vervangen om het te proberen te repareren, of als een dekmantel? Ik begin op internet naar antwoorden te zoeken en ontdek een TSB die vrijwel PRECIES de problemen beschrijft die we hebben. Ik stuur het door naar de monteur, die de elektronica opnieuw flasht zoals de TSB voorschrijft. De eerste paar dagen voelt de transmissie een stuk beter aan... maar dan, vanaf dag 3, begint hij weer hetzelfde te doen. Rotzooi. (EDIT: Ik las net een bericht in een andere thread waarin stond: "Ze hadden een reflash, maar die werkt pas na 1500 tot 2000 mijl." Betekent dit dat de reflash het probleem pas na 1500 tot 2000 mijl oplost? Lees ik dat goed?)
Dus dat brengt me waar ik nu ben... de monteur vertelt me dat er een van de twee resterende scenario's is: Ofwel moet er een onderdeel (ik ben de naam vergeten) vervangen worden zodat de vloeistof vrij kan stromen om te helpen met de koppelomvormer/het schakelen - OF - de transmissie is slecht en moet vervangen worden. Waarschijnlijk $6.000-$7.000.
Volgens dezelfde monteur heeft mijn staat (PA) blijkbaar een mandaat waarbij je voertuigen binnen 90 dagen kunt retourneren voor een terugbetaling, zelfs als ze niet onder de garantie vallen. Ervan uitgaande dat dit waar is, overweeg ik om het voertuig gewoon terug te sturen als blijkt dat de transmissie vervangen moet worden... Ik snap het, het is een auto met een hoge kilometerstand, maar deze dealer is een enorme lokale keten die doet alsof hij een goede reputatie heeft, en hun "vijf miljoen punten check" of wat het in godsnaam ook is, had ABSOLUUT moeten voelen of de verdomde transmissie kapot was, toch!?!? Of ben ik gek?
Dat gezegd hebbende... heeft iemand van jullie een soortgelijk probleem gehad? Wat was de diagnose? Kon je je transmissie redden? Ik begin hier wanhopig te worden... afgezien van de transmissie houden mijn vrouw en kinderen van deze auto, en ik wil echt de hoofdpijn vermijden om een ander voertuig te moeten kopen (ervan uitgaande dat ik deze kan retourneren). Mijn sterke voorkeur zou zijn om deze Armada te houden. Ik heb net een oudere thread van 8 pagina's hierover gelezen, en het lijkt erop dat zelfs met de TSB-reparaties veel mensen nog steeds het probleem hebben... en ik heb zelfs een paar nieuwere berichten gezien waarin mensen zeiden dat ze een nieuwe transmissie nodig hadden, ugh. Gedachten, suggesties?
Ik zal proberen dit zo kort mogelijk te houden:
Kocht begin november een gebruikte 2017 Armada Platinum met 97.000 mijl. Ik was een beetje angstig over de kilometerstand, maar hij had een schone carfax van 1 eigenaar en leek zeer goed onderhouden te zijn, dus ik dacht dat als hij me een paar jaar geen grote problemen zou geven, het een koopje zou zijn voor de prijs.
Een paar weken verder en mijn vrouw en ik beseffen dat we allebei vreemd gedrag van de transmissie opmerken tijdens het rijden met de auto. Ik weet niet zeker of ik het zou omschrijven als "slippen", meer als aarzelend en onregelmatig schakelen (of misschien ben ik een idioot en is dat precies wat slippen is). Dit gebeurt soms bij lage snelheden (maar misschien voelt het gewoon traag aan omdat het zo'n groot voertuig is?), maar vooral gebeurt het in het 45-55 mph bereik. Eén keer was het zo erg dat ik het pedaal bijna letterlijk helemaal naar de vloer moest duwen om de auto boven de 45 mph te krijgen. We hebben gemerkt dat als je soepel en ononderbroken accelereert, er meestal geen problemen zijn. De problemen beginnen op te duiken wanneer je je voet van het gaspedaal haalt om uit te rollen - dan begint het schakelen een beetje verward aan te voelen, waarbij de RPM-naald soms zelfs op en neer springt alsof de transmissie niet kan beslissen of hij wel of niet moet schakelen. Mijn vrouw beweert dat haar oude V6 Altima dit "de hele tijd" deed en dat ze denkt dat het normaal is voor Nissans, maar ik ben er 99% zeker van dat het niet zo is (vooral gezien het geen CVT is).
Dus hier wordt het interessant... Ik breng hem naar een lokale monteur (ik haat de Nissan-dealer waar ik hem vandaan heb... "waarom in godsnaam heb je hem dan daar gekocht", ja, ja, dat weet ik...) en hij informeert me dat mijn Armada gloednieuwe transmissievloeistof heeft... geweldig! Dus iemand (ofwel de dealer of de vorige eigenaar) heeft duidelijk problemen met de transmissie opgemerkt... dus de vraag is: hebben ze de vloeistof vervangen om het te proberen te repareren, of als een dekmantel? Ik begin op internet naar antwoorden te zoeken en ontdek een TSB die vrijwel PRECIES de problemen beschrijft die we hebben. Ik stuur het door naar de monteur, die de elektronica opnieuw flasht zoals de TSB voorschrijft. De eerste paar dagen voelt de transmissie een stuk beter aan... maar dan, vanaf dag 3, begint hij weer hetzelfde te doen. Rotzooi. (EDIT: Ik las net een bericht in een andere thread waarin stond: "Ze hadden een reflash, maar die werkt pas na 1500 tot 2000 mijl." Betekent dit dat de reflash het probleem pas na 1500 tot 2000 mijl oplost? Lees ik dat goed?)
Dus dat brengt me waar ik nu ben... de monteur vertelt me dat er een van de twee resterende scenario's is: Ofwel moet er een onderdeel (ik ben de naam vergeten) vervangen worden zodat de vloeistof vrij kan stromen om te helpen met de koppelomvormer/het schakelen - OF - de transmissie is slecht en moet vervangen worden. Waarschijnlijk $6.000-$7.000.
Volgens dezelfde monteur heeft mijn staat (PA) blijkbaar een mandaat waarbij je voertuigen binnen 90 dagen kunt retourneren voor een terugbetaling, zelfs als ze niet onder de garantie vallen. Ervan uitgaande dat dit waar is, overweeg ik om het voertuig gewoon terug te sturen als blijkt dat de transmissie vervangen moet worden... Ik snap het, het is een auto met een hoge kilometerstand, maar deze dealer is een enorme lokale keten die doet alsof hij een goede reputatie heeft, en hun "vijf miljoen punten check" of wat het in godsnaam ook is, had ABSOLUUT moeten voelen of de verdomde transmissie kapot was, toch!?!? Of ben ik gek?
Dat gezegd hebbende... heeft iemand van jullie een soortgelijk probleem gehad? Wat was de diagnose? Kon je je transmissie redden? Ik begin hier wanhopig te worden... afgezien van de transmissie houden mijn vrouw en kinderen van deze auto, en ik wil echt de hoofdpijn vermijden om een ander voertuig te moeten kopen (ervan uitgaande dat ik deze kan retourneren). Mijn sterke voorkeur zou zijn om deze Armada te houden. Ik heb net een oudere thread van 8 pagina's hierover gelezen, en het lijkt erop dat zelfs met de TSB-reparaties veel mensen nog steeds het probleem hebben... en ik heb zelfs een paar nieuwere berichten gezien waarin mensen zeiden dat ze een nieuwe transmissie nodig hadden, ugh. Gedachten, suggesties?