Nissan Armada & Infiniti QX56 Forums banner
Status
Not open for further replies.

2017 Armada transmissieproblemen

40K views 20 replies 15 participants last post by  eadelak  
#1 ·
Hallo allemaal. Ik ben van enthousiast over en houden van mijn Armada overgegaan op absoluut spijt van mijn aankoop. Dit komt grotendeels door wat ik vrees dat een slechte transmissie kan zijn die gerepareerd moet worden... maar ik ben nog niet 100% zeker. Als iemand van jullie soortgelijke problemen heeft gehad - en wat je hebt gedaan om ze op te lossen - zou ik het zeer op prijs stellen.
Ik zal proberen dit zo kort mogelijk te houden:

Kocht begin november een gebruikte 2017 Armada Platinum met 97.000 mijl. Ik was een beetje angstig over de kilometerstand, maar hij had een schone carfax van 1 eigenaar en leek zeer goed onderhouden te zijn, dus ik dacht dat als hij me een paar jaar geen grote problemen zou geven, het een koopje zou zijn voor de prijs.

Een paar weken verder en mijn vrouw en ik beseffen dat we allebei vreemd gedrag van de transmissie opmerken tijdens het rijden met de auto. Ik weet niet zeker of ik het zou omschrijven als "slippen", meer als aarzelend en onregelmatig schakelen (of misschien ben ik een idioot en is dat precies wat slippen is). Dit gebeurt soms bij lage snelheden (maar misschien voelt het gewoon traag aan omdat het zo'n groot voertuig is?), maar vooral gebeurt het in het 45-55 mph bereik. Eén keer was het zo erg dat ik het pedaal bijna letterlijk helemaal naar de vloer moest duwen om de auto boven de 45 mph te krijgen. We hebben gemerkt dat als je soepel en ononderbroken accelereert, er meestal geen problemen zijn. De problemen beginnen op te duiken wanneer je je voet van het gaspedaal haalt om uit te rollen - dan begint het schakelen een beetje verward aan te voelen, waarbij de RPM-naald soms zelfs op en neer springt alsof de transmissie niet kan beslissen of hij wel of niet moet schakelen. Mijn vrouw beweert dat haar oude V6 Altima dit "de hele tijd" deed en dat ze denkt dat het normaal is voor Nissans, maar ik ben er 99% zeker van dat het niet zo is (vooral gezien het geen CVT is).

Dus hier wordt het interessant... Ik breng hem naar een lokale monteur (ik haat de Nissan-dealer waar ik hem vandaan heb... "waarom in godsnaam heb je hem dan daar gekocht", ja, ja, dat weet ik...) en hij informeert me dat mijn Armada gloednieuwe transmissievloeistof heeft... geweldig! Dus iemand (ofwel de dealer of de vorige eigenaar) heeft duidelijk problemen met de transmissie opgemerkt... dus de vraag is: hebben ze de vloeistof vervangen om het te proberen te repareren, of als een dekmantel? Ik begin op internet naar antwoorden te zoeken en ontdek een TSB die vrijwel PRECIES de problemen beschrijft die we hebben. Ik stuur het door naar de monteur, die de elektronica opnieuw flasht zoals de TSB voorschrijft. De eerste paar dagen voelt de transmissie een stuk beter aan... maar dan, vanaf dag 3, begint hij weer hetzelfde te doen. Rotzooi. (EDIT: Ik las net een bericht in een andere thread waarin stond: "Ze hadden een reflash, maar die werkt pas na 1500 tot 2000 mijl." Betekent dit dat de reflash het probleem pas na 1500 tot 2000 mijl oplost? Lees ik dat goed?)

Dus dat brengt me waar ik nu ben... de monteur vertelt me dat er een van de twee resterende scenario's is: Ofwel moet er een onderdeel (ik ben de naam vergeten) vervangen worden zodat de vloeistof vrij kan stromen om te helpen met de koppelomvormer/het schakelen - OF - de transmissie is slecht en moet vervangen worden. Waarschijnlijk $6.000-$7.000.

Volgens dezelfde monteur heeft mijn staat (PA) blijkbaar een mandaat waarbij je voertuigen binnen 90 dagen kunt retourneren voor een terugbetaling, zelfs als ze niet onder de garantie vallen. Ervan uitgaande dat dit waar is, overweeg ik om het voertuig gewoon terug te sturen als blijkt dat de transmissie vervangen moet worden... Ik snap het, het is een auto met een hoge kilometerstand, maar deze dealer is een enorme lokale keten die doet alsof hij een goede reputatie heeft, en hun "vijf miljoen punten check" of wat het in godsnaam ook is, had ABSOLUUT moeten voelen of de verdomde transmissie kapot was, toch!?!? Of ben ik gek?

Dat gezegd hebbende... heeft iemand van jullie een soortgelijk probleem gehad? Wat was de diagnose? Kon je je transmissie redden? Ik begin hier wanhopig te worden... afgezien van de transmissie houden mijn vrouw en kinderen van deze auto, en ik wil echt de hoofdpijn vermijden om een ander voertuig te moeten kopen (ervan uitgaande dat ik deze kan retourneren). Mijn sterke voorkeur zou zijn om deze Armada te houden. Ik heb net een oudere thread van 8 pagina's hierover gelezen, en het lijkt erop dat zelfs met de TSB-reparaties veel mensen nog steeds het probleem hebben... en ik heb zelfs een paar nieuwere berichten gezien waarin mensen zeiden dat ze een nieuwe transmissie nodig hadden, ugh. Gedachten, suggesties?
 
#2 ·
Hallo en welkom. Er is hier wat discussie geweest over transmissieproblemen. Heeft u de archieven bekeken? Er zijn enkele threads over vergelijkbare problemen.

U vermeldt dat de transmissievloeistof is vervangen - is het de JUISTE Nissan-vloeistof? Omdat het gebruikt is, zou een of andere klungel er verkeerde vloeistof in kunnen hebben gegooid om het gewoon te verkopen. Ik zou de vloeistof laten aftappen en vervangen.
U vermeldde aarzeling - hoe zijn de bobines en bougies? Controleer deze visueel op scheuren of beschadigingen en de bougies als er olie in zit of als de bougies vervuild zijn. Wat uw vrouw zei over dat dit normaal is, is zeker NIET voor dit voertuig.

Er is een ECM "herleer"-procedure die in feite de schakelpunten in de ECM wist, zodat de transmissie uw rijgewoonten opnieuw kan leren. Het is een vastgepind thread op dit forum die u kunt lezen over hoe u het moet doen.

Bent u in staat geweest om te controleren op OBD-codes?
 
#4 ·
@Dpf87 weet u welke software of OBD-tool uw monteur heeft gebruikt om de ECM bij te werken?

Heeft de Armada een standalone TCM die ook geprogrammeerd moet worden?

Ik weet dat ik hier een paar threads heb gezien met de vereiste reflash, maar deze is altijd voltooid door een Nissan-dealer.

Ik ben het ermee eens dat de verkeerde vloeistof gebruikt zou kunnen zijn. Of er kan een ander probleem zijn (bougies, sensoren, gasklepsensor, etc...).

Ik laat veel dingen door mijn lokale garage doen voor mijn voertuigen...
ECM/TCM OBD flash of herprogrammering zou daar niet bij horen.
 
#5 ·
Ik ben er zeker van dat uw monteur de daadwerkelijke TSB-software-update niet heeft toegepast, aangezien deze alleen toegankelijk is via de Consult-tool van Nissan. Al het andere, zoals ECM reset, stationair toerental opnieuw aanleren, positie van de gasklep opnieuw aanleren, enz., kan worden gedaan met een volledige diagnosescanner.
 
  • Like
Reactions: ismailalnadabi
Save
#6 ·
Een beetje off-topic - maar ik ben benieuwd.

Uit welke regio van PA kom je? Ik heb mijn Armada gekocht bij een van die “grote dealers” in SE PA … ze zijn waardeloos. Hebben al 2 jaar een telematica probleem niet kunnen oplossen (en zeiden dat ik Nissan moest bellen), had vanaf het begin problemen waarover ik heb gevochten met hun “CPO-rapport” (de sonarsensor gel uit een bumper - en ze zeiden dat ik iets had geraakt. Toen ik het CPO-rapport controleerde, zeiden ze dat ze het hadden vervangen. Tijdens de reparatie scheurden ze de wielbekleding eraf en braken bijna alle lipjes … verschrikkelijk.) enzovoorts.

Geen van de dealers van Harrisburg tot Newark DE lijken erg goed te zijn …

-KRS

[(Ik haat de Nissan-dealer waar ik hem vandaan heb... "waarom in godsnaam heb je hem dan van hen gekocht", ja, ja, ik weet het...).

Volgens dezelfde monteur heeft mijn staat (PA) blijkbaar een mandaat waarbij je voertuigen binnen 90 dagen kunt retourneren voor een terugbetaling, zelfs als ze niet onder garantie vallen. Ervan uitgaande dat dit waar is, overweeg ik om het voertuig gewoon terug te sturen als blijkt dat de transmissie vervangen moet worden... Ik snap het, het is een auto met een hoge kilometerstand, maar deze dealer is een enorme lokale keten die doet alsof hij een goede reputatie heeft, en hun "vijf miljoen punten controle" of wat het in godsnaam ook is, had ABSOLUUT moeten voelen of de verdomde transmissie kapot was, toch!?!? Of ben ik gek?
 
#7 ·
Dat alles gezegd hebbende, als je de mogelijkheid hebt om dat voertuig terug te sturen naar de dealer en hen voor eventuele reparaties te laten betalen, zou dat in dit geval mijn aanpak zijn.
 
Save
#8 · (Edited)
@Dpf87
Wat u heeft, is een veelvoorkomend probleem bij deze Jatco-transmissie.
De belangrijkste reden hiervoor is dat de olie niet vaak genoeg wordt vervangen en OEM-olie wordt gebruikt.
Deze transmissie (zonder extra koeling en filter) moet de olie elke 15.000 mijl in de stad vervangen. Na 20.000 mijl is hij volledig versleten. Snelweg gaat langer mee.

Momenteel zit het magneetventiel voor de 7e versnelling verstopt met koppelingsresten en sluit het niet volledig, waardoor de koppeling slipt.
Meestal gebeurt het in de 4e versnelling, maar u heeft de 7e.
U moet dus de klepbehuizing eruit halen, schoonmaken en alle magneetventielen machinaal laten testen.
Voor vervanging (meestal helpt schoonmaken volledig als u niet te lang met dit probleem rijdt), kunt u bijgewerkte Sonnax-magneetventielen gebruiken die duurzamer zijn voor deze transmissie Jatco JR711E Transmissie.

Verander in de toekomst gewoon de transmissieolie volledig elke 15.000 km en gebruik bijvoorbeeld volledig synthetische Amsoil.
Spoelen is veel beter als u het regelmatig nieuw doet of na meerdere olieverversingen, bij oudere en vuile transmissies kan het tot een probleem leiden.

Bijgevoegd is mijn olie na 15.000 km rijden in de stad (2 koelers en extra filter geĂŻnstalleerd) met OEM-olie.
Image

Image

Image
 
Save
#9 ·
@Dpf87
Wat je hebt is een veelvoorkomend probleem bij deze Jatco-transmissie.
De belangrijkste reden hiervoor is dat de olie niet vaak genoeg wordt vervangen en dat er OEM-olie wordt gebruikt.
Deze transmissie (zonder extra koeling en filter) moet de olie elke 15.000 mijl in de stad vervangen. Na 20.000 mijl is hij volledig versleten. Op de snelweg gaat het langer mee.

Momenteel is het magneetventiel voor de 7e versnelling verstopt met koppelingsresten en sluit het niet volledig, waardoor je een slippende koppeling krijgt.
Meestal gebeurt het in de 4e versnelling, maar je hebt de 7e.
Je moet dus de klepbehuizing eruit halen, schoonmaken en alle magneetventielen machinaal laten testen.
Voor vervanging (meestal helpt schoonmaken volledig als je niet te lang met dit probleem rijdt), kun je bijgewerkte Sonnax-magneetventielen gebruiken die duurzamer zijn voor deze transmissie Jatco JR711E Transmissie.

Verander in de toekomst gewoon de transmissieolie volledig om de 15.000 km en gebruik bijvoorbeeld volledig synthetische Amsoil.
Spoelen is veel beter als je het regelmatig vanaf het begin of na verschillende olieverversingen doet, bij oudere en vuile transmissies kan het tot problemen leiden.

Bijgevoegd is mijn olie na 15.000 km rijden in de stad (2 koelers en extra filter geĂŻnstalleerd) met OEM-olie. View attachment 51134
View attachment 51133
View attachment 51132
Wat is uw advies voor een transmissie met 145.000 km die nog nooit de vloeistof heeft vervangen?

Ik heb er helemaal geen problemen mee, maar was van plan om in het voorjaar te beginnen met aftappen/bijvullen. Ik neigde naar de OEM-vloeistof, maar zie dat uw voorkeur uitgaat naar AMSOIL (die ik in mijn stuurbekrachtiging heb gebruikt voor de spoeling).

Ik wil geen problemen introduceren, aangezien het goed loopt en mijn kilometerstand me bang maakt dat ik problemen zal creëren die momenteel niet bestaan.
 
#11 ·
Begin met het lezen van de handleiding. Ik ben er vrij zeker van dat alle kilometeradviezen onrealistisch zijn. De meeste auto's van tegenwoordig met de nieuwe synthetische vloeistoffen halen gemakkelijk 50.000. Mijn oude Sorento was 100.000 mijl.
 
#12 ·
Begin met het lezen van de handleiding. Ik ben er vrij zeker van dat alle kilometer aanbevelingen onrealistisch zijn. De meeste auto's van tegenwoordig met de nieuwe synthetische vloeistoffen gaan gemakkelijk 50.000. Mijn oude Sorento was 100.000 mijl.

De levensduur van olie in transmissies hangt niet direct af van de kilometerstand, maar van de hoeveelheid schakelingen die uw transmissie maakt, omdat de olie alleen tijdens een schakeling wordt verontreinigd door koppelingsresten.
Dus ik heb de olie op één racedag vernietigd en ben er ongeveer 20.000 mijl mee op de snelweg gereden en hij was gloednieuw...
Gewoon een beetje aftappen en de kleur controleren:)
 
  • Like
Reactions: ismailalnadabi
Save
#14 ·
Hallo allemaal. Ik ben van opwinding en liefde voor mijn Armada overgegaan naar absoluut spijt van mijn aankoop. Dit komt grotendeels doordat ik bang ben dat het een slechte transmissie is die gerepareerd moet worden... maar ik ben er nog niet 100% zeker van. Als iemand van jullie vergelijkbare problemen heeft gehad - en wat je hebt gedaan om ze op te lossen - zou ik dat zeer op prijs stellen.
Ik zal proberen dit zo kort mogelijk te houden:

Kocht een gebruikte 2017 Armada Platinum met 97.000 mijl begin november. Ik was een beetje bezorgd over de kilometerstand, maar hij had een schone carfax van 1 eigenaar en leek zeer goed onderhouden te zijn, dus ik dacht dat als hij me een paar jaar geen grote problemen zou geven, het een koopje zou zijn voor de prijs.

Een paar weken later beseffen mijn vrouw en ik dat we allebei vreemd transmissiegedrag opmerken tijdens het rijden met de auto. Ik weet niet zeker of ik het zou omschrijven als "slippen", meer als aarzelend en onregelmatig schakelen (of misschien ben ik een idioot en is dat precies wat slippen is). Dit gebeurt soms bij lage snelheden (maar misschien voelt het gewoon traag aan omdat het zo'n groot voertuig is?), maar vooral gebeurt het in het 45-55 mph bereik. Eén keer was het zo erg dat ik het pedaal bijna letterlijk helemaal naar de vloer moest trappen om de auto boven de 45 mph te krijgen. We hebben gemerkt dat als je soepel en ononderbroken accelereert, er meestal geen problemen zijn. De problemen beginnen op te duiken wanneer je je voet van het gaspedaal begint te halen om uit te rollen - dan begint het schakelen een beetje verward aan te voelen, waarbij de RPM-naald soms zelfs op en neer springt alsof de transmissie niet kan beslissen of hij wel of niet moet schakelen. Mijn vrouw beweert dat haar oude V6 Altima dit "de hele tijd" deed en dat ze denkt dat het normaal is voor Nissans, maar ik ben er 99% zeker van dat het niet zo is (vooral gezien het geen CVT is).

Dus hier wordt het interessant... Ik breng hem naar een lokale monteur (ik haat de Nissan-dealer waar ik hem vandaan heb... "waarom in godsnaam heb je hem dan van hen gekocht", ja, ja, dat weet ik...) en hij informeert me dat mijn Armada gloednieuwe transmissievloeistof heeft... geweldig! Dus iemand (ofwel de dealer of de vorige eigenaar) heeft duidelijk transmissieproblemen opgemerkt... de vraag is dus of ze de vloeistof hebben vervangen om het te proberen te repareren, of als een dekmantel? Ik begin op internet naar antwoorden te zoeken en ontdek een TSB die vrijwel PRECIES de problemen beschrijft die we hebben. Ik stuur het door naar de monteur, die de elektronica opnieuw flasht zoals de TSB voorschrijft. De eerste paar dagen voelt de transmissie een stuk beter aan... maar dan, vanaf dag 3, begint hij weer hetzelfde te doen. Troep. (EDIT: Ik las net een bericht in een andere thread waarin stond: "Ze hadden een reflash maar werkt pas na 1500 tot 2000 mijl." Betekent dit dat de reflash het probleem pas na 1500 tot 2000 mijl oplost? Begrijp ik dat goed?)

Dus dat brengt me waar ik nu ben... de monteur vertelt me dat er een van de twee resterende scenario's is: Ofwel is er een onderdeel (ik ben de naam vergeten) dat vervangen moet worden zodat de vloeistof vrij kan stromen om te helpen met de koppelomvormer/het schakelen - OF - de transmissie is slecht en moet worden vervangen. Waarschijnlijk $6.000-$7.000.

Volgens dezelfde monteur heeft mijn staat (PA) blijkbaar een mandaat waarbij je voertuigen binnen 90 dagen kunt retourneren voor een terugbetaling, zelfs als ze niet onder de garantie vallen. Ervan uitgaande dat dit waar is, overweeg ik om het voertuig gewoon terug te sturen als blijkt dat de transmissie vervangen moet worden... Ik snap het, het is een auto met een hoge kilometerstand, maar deze dealer is een enorme lokale keten die doet alsof hij een goede reputatie heeft, en hun "vijf-miljoen-punten-controle" of wat het ook is, had ABSOLUUT moeten voelen of de verdomde transmissie kapot was, toch!?!? Of ben ik gek?

Dat gezegd hebbende... heeft iemand van jullie een vergelijkbaar probleem gehad? Wat was de diagnose? Kon je je transmissie redden? Ik begin hier wanhopig te worden... afgezien van de transmissie houden mijn vrouw en kinderen van deze auto, en ik wil absoluut de hoofdpijn vermijden om een ander voertuig te moeten kopen (ervan uitgaande dat ik deze kan retourneren). Mijn sterke voorkeur zou zijn om deze Armada te houden. Ik heb net een oudere thread van 8 pagina's hierover gelezen, en het lijkt erop dat zelfs met de TSB-reparaties veel mensen nog steeds het probleem hebben... en ik heb zelfs een paar nieuwere berichten gezien waarin mensen zeiden dat ze een nieuwe transmissie nodig hadden, ugh. Gedachten, suggesties?
Hallo mijn vriend. Ik denk niet dat je probleem goed is gediagnosticeerd. Ik werk aan veel auto's en ik word gebeld door garages voor moeilijk op te lossen problemen of om de oorzaak van een probleem te vinden, wat resulteert in weinig of veel effecten. Je kunt je motor diagnosticeren. Geen goede en soepel draaiende motor, geen goede reactie op een willekeurige RPM-vraag veroorzaakt een transmissiestoring. Zoals je zei, schakel je wanneer je het gaspedaal loslaat. Haal je katalysatoren eruit, alle 4, en plaats 2-1/4 of 2-1/2 testbuizen. Je zult zien dat al je problemen zijn opgelost. Corrigeer dan je brandstofaanpassingen in je motor (vastgelopen in een magere toestand). Het moet binnen -8 tot +8 korte brandstofaanpassingen Bank 1 en banken liggen. -8 +8 zijn de limiet. Het mag daar niet eens komen -3, -2, -1, 0, +1, +2, +3, ZIJN IDEAAL. BENADER DEZE WAARDE DOOR DE MOTOR AF TE STELLEN EN GA DAN NAAR DE TRANSMISSIE. PAN-PAKKING EN EEN FILTER + INSTALLEER EEN EXTERNE KOELER ALS ER GEEN IS. IK GELOOF NIET DAT JE OH OF EEN ANDERE TRANSMISSIE NODIG HEBT. JE HEBT CVT-TRANSMISSIES, HAAL VLOEISTOF VAN NISSAN VOOR CVT. DIT MOET EN ZAL JE TRANSMISSIEPROBLEEM OPLOSSEN. BEL ME ALS JE HULP NODIG HEBT.
VRIENDELIJKE GROETEN
FRANK HEDAY
 
#15 ·
Hallo allemaal. Ik ben van enthousiast over en houden van mijn Armada overgegaan op absoluut spijt van mijn aankoop. Dit komt grotendeels door wat ik vrees dat een slechte transmissie kan zijn die gerepareerd moet worden... maar ik ben nog niet 100% zeker. Als een van jullie soortgelijke problemen heeft gehad - en wat je hebt gedaan om ze op te lossen - zou ik het zeer op prijs stellen.
Ik zal proberen dit zo kort mogelijk te houden:

Ik heb begin november een gebruikte 2017 Armada Platinum gekocht met 97.000 mijl. Ik was een beetje bezorgd over de kilometerstand, maar hij had een schone carfax van 1 eigenaar en leek zeer goed onderhouden te zijn, dus ik dacht dat als hij me een paar jaar geen grote problemen zou geven, het een koopje zou zijn voor de prijs.

Een paar weken later beseffen mijn vrouw en ik dat we allebei vreemd transmissiegedrag opmerken tijdens het rijden met de auto. Ik weet niet zeker of ik het zou omschrijven als "slippen", meer als aarzelend en onregelmatig schakelen (of misschien ben ik een idioot en is dat precies wat slippen is). Dit gebeurt soms bij lage snelheden (maar misschien voelt het gewoon traag aan omdat het zo'n groot voertuig is?), maar vooral gebeurt dit in het 45-55 mph bereik. Eén keer was het zo erg dat ik het pedaal bijna letterlijk helemaal naar de vloer moest trappen om de auto boven de 45 mph te krijgen. We hebben gemerkt dat als je soepel en ononderbroken versnelt, er meestal geen problemen zijn. De problemen beginnen op te duiken wanneer je je voet van het gaspedaal haalt om uit te rollen - dan begint het schakelen een beetje verward aan te voelen, waarbij de RPM-naald soms zelfs op en neer springt alsof de transmissie niet kan beslissen of hij wel of niet moet schakelen. Mijn vrouw beweert dat haar oude V6 Altima dit "de hele tijd" deed en dat ze denkt dat het normaal is voor Nissans, maar ik ben er 99% zeker van dat dit niet zo is (vooral gezien het geen CVT is).

Dus hier wordt het interessant... Ik breng hem naar een lokale monteur (ik haat de Nissan-dealer waar ik hem vandaan heb... "waarom in godsnaam heb je hem dan daar gekocht", ja, ja, ik weet het...) en hij informeert me dat mijn Armada gloednieuwe transmissievloeistof heeft... geweldig! Dus iemand (ofwel de dealer of de vorige eigenaar) heeft duidelijk transmissieproblemen opgemerkt... de vraag is dus of ze de vloeistof hebben vervangen om het te proberen te repareren, of als een dekmantel? Ik begin op internet naar antwoorden te zoeken en ontdek een TSB die vrijwel PRECIES de problemen beschrijft die we hebben. Ik stuur het door naar de monteur, die de elektronica opnieuw flasht zoals de TSB voorschrijft. De eerste paar dagen voelt de transmissie een stuk beter aan... maar dan vanaf dag 3 begint hij weer hetzelfde te doen. Rotzooi. (EDIT: Ik las net een bericht in een andere thread waarin stond: "Ze hadden wel een reflash, maar die werkt pas na 1500 tot 2000 mijl." Betekent dit dat de reflash het probleem pas na 1500 tot 2000 mijl oplost? Begrijp ik dat goed?)

Dus dat brengt me waar ik nu ben... De monteur vertelt me dat er nog twee scenario's over zijn: Ofwel is er een onderdeel (ik ben de naam vergeten) dat vervangen moet worden zodat de vloeistof vrij kan stromen om te helpen met de koppelomvormer/het schakelen - OF - de transmissie is slecht en moet worden vervangen. Waarschijnlijk $6.000-$7.000.

Volgens dezelfde monteur heeft mijn staat (PA) blijkbaar een mandaat waarbij je voertuigen binnen 90 dagen kunt retourneren voor een terugbetaling, zelfs als ze niet onder de garantie vallen. Ervan uitgaande dat dit waar is, overweeg ik om het voertuig gewoon terug te sturen als blijkt dat de transmissie vervangen moet worden... Ik snap het, het is een auto met een hoge kilometerstand, maar deze dealer is een enorme lokale keten die doet alsof hij een geëerde reputatie heeft, en hun "Vijf-miljoen-punten-controle" of wat het ook is, had ABSOLUUT moeten voelen of de verdomde transmissie kapot was, toch!?!? Of ben ik gek?

Met dat alles gezegd... heeft een van jullie een soortgelijk probleem gehad? Wat was de diagnose? Kon je je transmissie redden? Ik raak hier wanhopig... Afgezien van de transmissie houden mijn vrouw en kinderen van deze auto, en ik wil echt de hoofdpijn vermijden om een ander voertuig te moeten kopen (ervan uitgaande dat ik deze kan retourneren). Mijn sterke voorkeur zou zijn om deze Armada te behouden. Ik heb net een oudere thread van 8 pagina's hierover gelezen, en het lijkt erop dat zelfs met de TSB-reparaties veel mensen nog steeds het probleem hebben... en ik heb zelfs een paar nieuwere berichten gezien waarin mensen zeiden dat ze een nieuwe transmissie nodig hadden, ugh. Gedachten, suggesties?
Dit baart me zorgen... maar hier is mijn probleem. 07 Armada met grote teen, de transmissie schakelt krachtig en normaal tot 45-50 mph. In dit bereik is de motor nog steeds krachtig, maar het toerental staat op 3000k... en het voelt eng aan, dus ik heb alle snelwegen al 6 maanden vermeden.
Vergrendelt de t/c...? Vloeistof normaal...geen lampjes aan...verse vloeistofwissel...wat is er aan de hand. Sta op het punt om volgende week (misschien) naar Aamco te sturen voor een revisie van $2300 als ik moet...help alsjeblieft. Er wordt me verteld dat een revisie door Aamco zinloos is en dat een reman van $4500 nodig is...kan dat niet betalen...advies nodig...
 
#18 ·
Dit betreft me...maar hier is mijn probleem. 07 Armada met grote teen, transmissie schakelt krachtig en normaal tot 45-50 mph. In dit bereik is de motor nog steeds krachtig, maar het toerental staat op 3000k...en het voelt eng aan, dus ik heb snelwegen 6 maanden vermeden.
Vergrendelt de t/c..? Vloeistof normaal..geen lampjes aan...verse vloeistofwissel...wat is er aan de hand. Ik sta op het punt om het over een week (misschien) naar Aamco te sturen voor een revisie van $2300 als ik moet...help me alsjeblieft. Er wordt gezegd dat revisie door Aamco zinloos is en dat een revisie van $4500 nodig is...kan ik me niet veroorloven...advies nodig...
Ik heb het nog niet in ontvangst genomen, maar jullie maken me bang 2017 platinum Big dealer hier in GA, ze hebben het nu in de werkplaats
 
#16 ·
Hallo allemaal. Ik ben van enthousiast over en houden van mijn Armada overgegaan op absoluut spijt van mijn aankoop. Dit komt grotendeels door wat ik vrees dat een slechte transmissie kan zijn die gerepareerd moet worden... maar ik ben nog niet 100% zeker. Als iemand van jullie soortgelijke problemen heeft gehad - en wat je hebt gedaan om ze op te lossen - zou ik het zeer op prijs stellen.
Ik zal proberen dit zo kort mogelijk te houden:

Kocht een gebruikte 2017 Armada Platinum met 97.000 mijl begin november. Ik was een beetje angstig over de kilometerstand, maar hij had een schone carfax van 1 eigenaar en leek zeer goed onderhouden te zijn, dus ik dacht dat als hij me een paar jaar geen grote problemen zou geven, het een koopje zou zijn voor de prijs.


Een paar weken later beseffen mijn vrouw en ik dat we allebei vreemd gedrag van de transmissie opmerken tijdens het rijden met de auto. Ik weet niet zeker of ik het zou omschrijven als "slippen", meer als aarzelend en onregelmatig schakelen (of misschien ben ik een idioot en is dat precies wat slippen is). Dit gebeurt soms bij lage snelheden (maar misschien voelt het gewoon traag aan omdat het zo'n groot voertuig is?), maar vooral gebeurt het in het 45-55 mph bereik. Eén keer was het zo erg dat ik het pedaal bijna letterlijk helemaal naar de vloer moest duwen om de auto boven de 45 mph te krijgen. We hebben gemerkt dat als je soepel en ononderbroken accelereert, er meestal geen problemen zijn. De problemen beginnen op te duiken wanneer je je voet van het gaspedaal haalt om uit te rollen - dan begint het schakelen een beetje verward aan te voelen, waarbij de RPM-naald soms zelfs op en neer springt alsof de transmissie niet kan beslissen of hij wel of niet moet schakelen. Mijn vrouw beweert dat haar oude V6 Altima dit "de hele tijd" deed en dat ze denkt dat het normaal is voor Nissans, maar ik ben er 99% zeker van dat dat niet zo is (vooral gezien het geen CVT is).

Dus hier wordt het interessant... Ik breng hem naar een lokale monteur (ik haat de Nissan-dealer waar ik hem vandaan heb... "waarom in godsnaam heb je hem dan van hen gekocht", ja, ja, dat weet ik...) en hij informeert me dat mijn Armada gloednieuwe transmissievloeistof heeft... geweldig! Dus iemand (ofwel de dealer of de vorige eigenaar) heeft duidelijk transmissieproblemen opgemerkt... de vraag is dus of ze de vloeistof hebben vervangen om het te proberen oplossen, of als een dekmantel? Ik begin op internet naar antwoorden te zoeken en ontdek een TSB die vrijwel PRECIES de problemen beschrijft die we hebben. Ik stuur het door naar de monteur, die de elektronica opnieuw flasht zoals de TSB voorschrijft. De eerste paar dagen voelt de transmissie een stuk beter aan... maar dan, vanaf dag 3, begint hij weer op dezelfde manier te doen. Rotzooi. (EDIT: Ik las net een bericht in een andere thread waarin stond: "Ze hadden een reflash maar werkt pas na 1500 tot 2000 mijl." Betekent dit dat de reflash het probleem pas na 1500 tot 2000 mijl oplost? Begrijp ik dat goed?)

Dus dat brengt me waar ik nu ben... de monteur vertelt me dat er een van de twee resterende scenario's is: Ofwel is er een onderdeel (ik ben de naam vergeten) dat vervangen moet worden zodat de vloeistof vrij kan stromen om te helpen met de koppelomvormer/het schakelen - OF - de transmissie is slecht en moet worden vervangen. Waarschijnlijk $6.000-$7.000.

Volgens dezelfde monteur heeft mijn staat (PA) blijkbaar een mandaat waarbij je voertuigen binnen 90 dagen kunt retourneren voor een terugbetaling, zelfs als ze niet onder de garantie vallen. Ervan uitgaande dat dit waar is, overweeg ik om het voertuig gewoon terug te sturen als blijkt dat de transmissie vervangen moet worden... Ik snap het, het is een auto met een hoge kilometerstand, maar deze dealer is een enorme lokale keten die doet alsof hij een goede reputatie heeft, en hun "Five-million point check" of wat het ook is, had ABSOLUUT moeten voelen of de verdomde transmissie kapot was, toch!?!? Of ben ik gek?

Met dat alles gezegd... heeft een van jullie een soortgelijk probleem gehad? Wat was de diagnose? Kon je je transmissie redden? Ik raak hier wanhopig... afgezien van de transmissie houden mijn vrouw en kinderen van deze auto, en ik wil echt de hoofdpijn vermijden om een ander voertuig te moeten kopen (ervan uitgaande dat ik deze kan retourneren). Mijn sterke voorkeur zou zijn om deze Armada te behouden. Ik heb net een oudere thread van 8 pagina's hierover gelezen, en het lijkt erop dat zelfs met de TSB-reparaties veel mensen nog steeds het probleem hebben... en ik heb zelfs een paar nieuwere berichten gezien waarin mensen zeiden dat ze een nieuwe transmissie nodig hadden, ugh. Gedachten, suggesties?
Ik wil het je niet vertellen, maar Nissan weet dat er een probleem is met de CVT-transmissies. Ik sprak met een van de medewerkers van mijn lokale dealer en ze haten deze transmissie absoluut. Ze hadden zoveel mensen die terugkwamen met klachten. Ik denk dat we een class action rechtszaak zullen moeten aanspannen. Dit is gewoon niet eerlijk.
 
#19 ·
Wees niet bang. Forums zijn meer voor mensen die problemen hebben dan voor degenen die dat niet hebben. Je ziet normaal gesproken niet dat iemand zich op een forum aanmeldt om je te vertellen hoe geweldig hun auto, of wat dan ook, is. Deze trucks zijn solide, ik had 2 Armada's en een QX en heb er nooit problemen mee gehad. Het waren allemaal dagelijkse bestuurders en ik reed ermee als een huurauto!
 
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.